Pagina's

25 jun 2013

Maskertjee

hey ♥,
Zoals ik dus al zei hebben we het onwijs druk en schrijven we eens á twee keer in de week.
Daarom wil ik vandaag een maskertje maken, maar dit doe ik zonder foto's want dat kost veel tijd.
Het maskertje.
Ik ga een maskertje maken voor de droge huid, ik heb namelijk vandaag met de klas gezwommen en van al dat chloor droogt je huid enorm uit.



Wat je als eest met doen is je huid reinigen, gewoon je makeup eraf halen. Ik merkte dat het heel droog was omdat de tonic en de reinigingsmelk erg prikte op mijn huid. Extra fijn dus een maskertje.
Nu ga je het maskertje maken en dat doe ik simpelweg met honing en yoghurt. De honing zorgt ervoor dat je huid lekker zacht word en de yoghurt voor een lekker fris gevoel.
Ik heb het niet afgewogen maar bij de honing doe je een bodempje en bij de yoghurt ook. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor bakje je hebt maar ik had een klein bakje.
Dan ga je het mixen en smeer je het op je huid. Laat het 15 minuten intrekken en haal het er dan af met een washandje en lauw/warm water. Ik breng het masker aan met een foundation kwast.

Toen ik het maskertje op had gedaan had ik nog heel veel over. Ik denk dat ik er nog 10x mee kon doen. Dus pas de hoeveelheid even aan naar allebei 1 theelepeltje, dat is meer dan genoeg.
Het voelde gelijk lekker koel en ik voelde voor het eerst een beetje een tinteling. Dat heb ik al wel eens eerder gehad maar dan een andere, ik was er allergisch voor :(. Maar bij deze dus niet.

Na ongeveer 7 minuten voelde ik het opdrogen en het echt iets voor mijn huid doen. Alleen één nadeel, het ruikt niet echt heel lekker..

Ik heb het er na 15 minuten eraf gehaald en het voelde lekker fris. Mijn huid was lekker zacht. Daarna heb ik er nog een dagcreme op gesmeerd.

Hebben jullie dit maskertje ook gemaakt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten